2013. május 14., kedd

Cukros csiga





Hozzávalók (6 nagyobb darabhoz):

300 gr liszt
30 gr vaj
22 gr élesztő
1 dl langyos tej
30 gr cukor
fél kávéskanál só
1 tojás
1 csipet reszelt citromhéj
1 tojás sárgája a tetejére
kristálycukor megszórni

A lisztben elmorzsolom az élesztőt, hozzáteszem a cukrot, sót, tojást, citromhéjat, majd beleöntöm a tejet. Félig kidolgozom. Akkor beleteszem a puhább vajat, és pár perc alatt kidagasztom. Megszórom egy kevés liszttel, letakarom és meleg helyen 30 percet kelesztem. Enyhén lisztezett felületre húzom, és rudat formázok belőle. Harmadolom, majd mindet ketté vágom. Hat darabkát kapok belőle. Tenyerem közé fogom, és olyan 50 centis nudlit sodrok. Ha túl lisztes lenne, kis vízzel nedvesítem a tenyerem, ha meg tapad, kissé lisztezem. Sütőlemezre tett papíron csiga formában feltekerem, úgy hogy hogy nem hagyom összeérni, hanem fél-egy centit hagyok a tészták között, és csak a végét símítom egy kis vízzel hozzá. Én mindig nedvesebb tésztával dolgozok, így könnyebben összetapad. Megkenem kicsit vízzel, és letakarva még 30 percet kelesztem. Ezalatt előmelegítem a sütőt 180 fokra. Mielőtt betenném, megkenem tojássárgával, és megszórom cukorral. Olyan 15 perc alatt pirosra sülnek.

2 megjegyzés:

Rozi írta...

Szeretnék átadni egy díjat,kérlek nézz be hozzám.

Ani írta...

Ó hát köszi, de nem érdemlem azt én meg...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...