2012. február 10., péntek

Dagasztás nélküli kenyér





Hozzávalók:

7,5 dl liszt
3,75 dl langyos víz
negyed teáskanál szárított élesztő
2 kávéskanál só




Egy tálban a lisztet elkeverem a sóval és az élesztővel, majd felöntöm a vízzel, és nagyolva elkeverem. Letakarom és meleg helyen  12 órát kelesztem. Ha több nem baj. Érdemes este bekeverni. Reggel aztán lisztezett felületre borítom, középre behajtom alulól, felülről és két oldalról, újra cipót képezve. Én vissza szoktam pakolni a tálba, majd ott megint két órát hagyom kelni. Jól bemelegítem a sütőt olyan 220-250 fok körülre. (Én nem szoktam a legnagyobbra tenni, mert nálam kisebben is jól megpirul ennyi idő alatt.) Előmelegítem a sütőlábast. (Elég egy 20 centi átmérőjű.) Beleteszem a tésztát, lefedem és 30 percig sütöm. Leveszem a fedelét, és még 20 percig a sütőben hagyom. 





Receptforrás: Csilla konyhája

Nincsenek megjegyzések:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...