2012. január 26., csütörtök

Party szendvicsek


Lazackrémes falatok





Hozzávalók:

baguette
kb. 15 dkg vaj
4-5 tojás
10 dkg füstölt lazac
3/4 dl tejszín
1 kis üveg kaviár
citrom
némi piros színű paprika

A lazacot kisebb darabokra vágom, villával elkeverem 10 dkg vajjal és a tejszínnel, majd kézimixerrel krémesítem.
A baguette-et kissé ferdén vékony, kb. másfél centis szeletekre vágjuk. Én mielőtt készítem, egy percre szeletelve bedobom meleg sütőbe, hogy felfrissüljön a kenyér. Ha kihűlt, megkenem vajjal, majd egész halvány rétegben a lazac krémmel. Az egyik oldalára szeletelt tojást teszek, a másikra habzsákból krémet nyomok (ha nincs, kiskanállal). Arra egy kevés kaviár, majd citrom, amit szeletelek, majd egy cikket vágok ki belőle, héj nélkül. Középre vékony paprika csíkot helyezek.


Szardellakrémes falatok





Hozzávalók:

baguette
3/4 üveg szardella
kb. 15 dkg vaj
1 dl tejszín
mustár (én itt magos franciát használtam)
10 dkg sonka
pár darab kisebb uborka
1 tojás vagy fehérje maradék a lazacosból
pár csepp piros arany

A szardellát kisebb darabokra vágom, hozzáteszek egy csapot evőkanál mustárt, a puha vajat és a tejszínt. Villával elkeverem, majd kézi mixerrel habosítom.
A kenyereket úgy készítem elő, mint a lazacosnál. Vékony vajat kenek rá, majd egy sonka szeletet  a kenyér szélességére vágok, végigfeketem rajta, majd a végét aláhajtom, hogy egy ív keletkezzen. Szintén egyik végére nyomok a szardellakrémből, rá a tojásfehérjéből apró kockákat vágok, és pötty piros aranyat nyomok. De lehet a sárgájából is kockát vágni és a fehérje mellé állítani. 
Az uborkát hosszában nagyon vékonyan bevágom szeletnek, de nem vágom végig. Még kétszer megismétlem, aztán elvágom a végénél és kissé legyező alakban szétterítem. A krém elé helyezem.

Nincsenek megjegyzések:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...