2012. január 26., csütörtök

Avokádó krém


Már csak juszt sem guacamole! Majd' húsz éves az ismeretségem az avokádóval,  és ez volt az első recept amit megismertem. Nem megszokásból maradok ennél, inkább az egyszerűsége és tisztasága miatt. Mostanság mindenbe sajtkrémet raknak, de én valahogy jobban szeretem a zöldség, illetve mivel botanikailag az avokádó gyümölcsnek számít, hát gyümölcs ízét kiérezni. Jó zsírdús növény, én meg még plusz meg is toldom nem kevés (oliva)olajjal. 



Hozzávalók:

2 db avokádó
2 nagy gerezd fokhagyma
1 kis citrom leve
olivaolaj
só, fehérbors

Az avokádót hosszában felénél magig bevágom, tetejét elfordítva leszedem róla, majd egy éles kést hirtelen belecsapok a magba (csak annyira mélyen, hogy beleragadjon), és szépen kihúzom a gyümölcsből. Kikaparom a héjából a húst. Most nyugodtan lehet farigcsálni, úgyis pürésítve lesz. Villával nagyjából összetöröm, beleteszem a feldarabolt fokhagymát, a citromlevet,  és az olajat. Ízlés szerint sózom, borsozom, majd kézi turmixszal krémesítem. Aztán egy friss baguette-tel nekiesek.)

Nincsenek megjegyzések:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...